Print deze pagina

Specifieke behandelmethoden

Fysiotherapie De Zorgmolen: specifieke behandelmethoden

Fysiotherapie De Zorgmolen biedt verschillende behandelmethoden aan om u te helpen bij het herstel van blessures en het verbeteren van uw fysieke gezondheid. Naast de reguliere fysiotherapie, bieden wij ook specifieke behandelmethoden aan zoals kinesiotaping, Mulligan Concept, Dry Needling en McConnell therapie. In dit blogartikel zullen we deze behandelmethoden in meer detail bespreken.

Kinesiotaping

Kinesiotaping is een behandeltechniek die gebruik maakt van elastische tape om de spieren en gewrichten te ondersteunen. Deze tape zorgt voor ondersteuning van de spieren zonder de bewegingsvrijheid te beperken. Het kan worden gebruikt voor het verminderen van pijn en het verbeteren van de bloed- en lymfecirculatie.

Mulligan Concept

Het Mulligan Concept is een behandelmethode die zich richt op het verbeteren van de beweeglijkheid van gewrichten en het verminderen van pijn. Bij deze methode wordt er gebruik gemaakt van mobilisaties en specifieke oefeningen om de gewrichten beter te laten bewegen.

Dry Needling

Dry Needling is een techniek waarbij met behulp van een dunne naald spieren worden aangeprikt om de spierspanning te verminderen en de doorbloeding te verbeteren. Deze techniek kan worden ingezet bij verschillende klachten zoals nek- en rugpijn, hoofdpijn en tennisarm.

McConnell Therapie

McConnell therapie is een behandeltechniek gericht op het verbeteren van de stabiliteit van het schouderblad. Bij deze techniek worden specifieke oefeningen gedaan om de spieren rondom het schouderblad te versterken en te stabiliseren. Deze techniek kan worden ingezet bij verschillende schouderklachten.

Kijken naar de mogelijkheden

Als u last heeft van een blessure of pijn, neem dan gerust contact op met Fysiotherapie De Zorgmolen om te bespreken welke behandelmethoden het meest geschikt zijn voor uw klachten. Onze fysiotherapeuten helpen u graag bij het herstel van uw blessure en het verbeteren van uw fysieke gezondheid.

Meer uitgebreide informatie over deze methoden kunt u lezen op de volgende websites:

www.curetape.com/about-curetape-2

www.mulliganconcept.nl