Bekkentherapie / ZwangerFit

Fysiotherapie De Zorgmolen: bekkentherapie en ZwangerFit

Bekkenpijn is een veelvoorkomende klacht bij mensen van alle leeftijden en wordt vaak veroorzaakt door een verstoorde krachtenoverdracht in de bekkengewrichten. Deze verstoring kan het gevolg zijn van laxiteit tijdens of na de zwangerschap of van een blokkade na een val of ander trauma. Gelukkig kan fysiotherapie helpen om deze problemen op te lossen en de krachtenoverdracht in de bekkengewrichten te herstellen.

Bekkenpijn

Als u last heeft van bekkenpijn, is het belangrijk om te weten dat er verschillende factoren kunnen bijdragen aan de verstoor

de krachtenoverdracht. Zo kan er sprake zijn van een verkeerde samenwerking tussen de bekkenbodemspieren, het middenrif en de buikorganen. Dit kan leiden tot functiestoornissen en pijn in het bekkengebied.

Bekkenbodemtherapie

Om deze problemen aan te pakken, kan uw fysiotherapeut u verschillende adviezen geven over ademhaling, houding, beweging, drinken, voeding, toiletgedrag en oefeningen om uw bewustzijn van aan- en ontspanning van de bekkenbodem te vergroten. Door deze adviezen op te volgen en specifieke oefeningen te doen, kunt u werken aan het herstellen van de krachtenoverdracht in uw bekkengewrichten en uw bekkenpijn verminderen.

Het herstellen van de krachtenoverdracht in de bekkengewrichten is van cruciaal belang om verschillende redenen. Ten eerste kan bekkenpijn u belemmeren bij uw dagelijkse activiteiten en uw levenskwaliteit beïnvloeden. Ten tweede kan het leiden tot andere problemen, zoals incontinentie en seksuele disfunctie. Dit kan zowel fysieke als psychische gevolgen hebben, waardoor het belangrijk is om de oorzaak van uw bekkenpijn aan te pakken en te werken aan herstel.

Neem contact op

Als u bijvoorbeeld last heeft van bekkenpijn als gevolg van laxiteit tijdens of na de zwangerschap, kan een van onze fysiotherapeuten u specifieke oefeningen en adviezen geven om uw bekkenbodemspieren te versterken en uw krachtenoverdracht te verbeteren. Dit kan helpen om uw bekkenpijn te verminderen en u te helpen bij het uitvoeren van dagelijkse activiteiten en het uitoefenen van uw sport of hobby's.

Als u last heeft van bekkenpijn als gevolg van een blokkade in het gewricht na een val of ander trauma, kan onze fysiotherapeut u helpen om de blokkade te verhelpen en uw krachtenoverdracht te herstellen. Dit kan onder meer worden bereikt door middel van mobilisatietechnieken en specifieke oefeningen. Neem contact op met fysiotherapie De Zorgmolen om te kijken naar alle mogelijkheden.

Voor meer informatie verwijzen wij u naar:
www.ntvg.nl/publicatie/bekkenpijn-door-zwangerschap-een-nieuwe-aandoening/volledig
www.bekkentherapie.nl

Fysiotherapie De Zorgmolen
Poldermolen 2
3352 TH Papendrecht
Tel.: 078 615 99 66
fysiodezorgmolen@gmail.com

Klik hier voor locatie & route

Copyright © 2024 Fysiotherapie De Zorgmolen. Alle rechten voorbehouden. | Privacyverklaring
Ontwerp: MaxiGraphx